• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6169116
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

2 Legevikariat 100%, Gauken kommunale legesenter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nå har du sjansen til å bli fastlege i Norges mest attraktive by!

Gauken legesenter har ledig 2 vikariat 100%  med oppstart 13.05, eller etter avtale.

Vikariat 1 - 100% tom 30.04.2026 listelengde opptil 650 pasienter.

Vikariat 2 - 100% tom 30.07.2026 listelengde opptil 650 pasienter.

Gauken legesenter er et kommunalt drevet fastlegekontor.  Vi flyttet inn i nye lokaler i Møllekvartalet i 2024. Legekontoret har totalt 4 leger i 100% stillinger. 1 sykepleier i 80% stilling, og 2 helsesekretærer i 100% stilling.

Vil tilbyr veiledning til ALIS.
CGM journalsystem.
Vi har et velutstyrt laboratorium og småkirurgirom.

Intervju planlegges til torsdag 08.05.25.

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som lege uten begrensninger
  • Godkjent norsk turnustjeneste/LIS1, eller godkjent unntak fra LIS1.
  • Rett til trygderefusjon
  • Påbegynt videreutdanning i allmennmedisin, eller ferdig spesialist i allmennmedisin. Søkere som ikke er spesialister i allmennmedisin, vil gå inn i utdanningsforløp i allmennmedisin
  • Erfaring fra allmennmedisin vektlegges
  • Det kreves gode norsk kunnskaper – muntlig og skriftlig. Søkere uten nordisk morsmål må dokumentere språkkunnskaper tilsvarende minimum tilsvarende C1 nivå (Bergenstesten)
  • Godkjent politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • Personlig egnethet og samarbeidsevne vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

Sandnes søker deg som er:

  • God til å samhandle og kommunisere med andre
  • God til å samarbeide i team
  • Faglig dyktig
  • Evne til å jobbe selvstendig 
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Engasjert i allmennmedisin og gode pasientforløp
  • Har vilje til å dele kunnskapen din med andre
  • Pålitelig og forutsigbar

Vi tilbyr:

Sandnes kommune satser på fastlegeordningen og har gjort en rekke tiltak for å bedre arbeidsvilkårene for fastlegene. Vi har næring som hovedmodell, men tilbyr også noen fastlønnsstillinger. Vi har også flere fastlønnsleger på legevakt som dekker nattevakter, og fokus på samhandling med øvrige kommunale tjenester. Vi er opptatt både av å rekruttere og å beholde legene våre. 

Sandnes kommune er godkjent utdanningsvirksomhet for spesialiteten i allmennmedisin, og tilrettelegger for spesialiseringsløp og etterutdanning. For leger under spesialisering er det en egen tilskuddsordning, "Nasjonal ALIS og veiledning", også kalt ALIS-tilskudd, knyttet til spesialistutdanningen i allmennmedisin. Du kan oppfylle alle læringsmålene i nytt utdanningsløp i kommunen, også institusjonstjeneste. Sandnes kommune dekker abonnement på NEL og ALIS portalen for leger i kommunen.

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Dyktige og engasjerte veiledere i allmennmedisin
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6169116
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune