• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0560, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6161054
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Arkivmedarbeider

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe i et stort arkiv med hyggelige og høyt kvalifiserte kollegaer?

Byarkivet er Oslo kommunes fagorgan for dokumentasjonsforvaltning og arkiv, og har blant annet oppgaver i forvaltningen av kommunens sak-/arkivsystem Acos Websak. Vi er byens hukommelse og har ansvar for at kommunalt arkivmateriale blir bevart og gjort tilgjengelig. Vi har et sterkt fagmiljø, og er en åpen og inkluderende arbeidsplass.

Byarkivet har etablert et felles dokumentsenter som leverer arkivtjenester til 11 etater og 15 bydeler i Oslo kommune, og seksjonen vår har per i dag 24 fast ansatte. Vi har nå ledig en fast stilling som arkivmedarbeider på dokumentsenteret. I stillingen som arkivmedarbeider vil du hovedsakelig delta i den daglige driften, i tillegg til å bidra til utvikling av seksjonen. På sikt er det mulig at stillingen også får tillagt andre oppgaver, som for eksempel utvikling av kurs- og veiledningsmateriale og gjennomføre risikovurderinger.  

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Relevant høyere utdanning på bachelornivå innen arkiv eller med arkiv i fagkretsen
  • Minimum ett års erfaring med daglige driftsoppgaver fra arkiv i offentlig forvaltning
  • Erfaring med utvikling av rutiner
  • Erfaring med å holde kurs og utvikling av kurs- og opplæringsmateriale
  • Kjennskap til gjennomføring av risikovurderinger
  • God kompetanse med bruk av IKT-verktøy
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Vi ønsker at du har:

  • Erfaring med Acos Websak
  • Utdanning og/eller erfaring innen prosjektledelse
  • Erfaring med dokumentsenterdrift for andre virksomheter

 

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider nøyaktig, effektivt og strukturert
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du er initiativrik og evner å jobbe selvstendig

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til den spennende utviklingen innen digitalisering av kommunens arbeid med dokumentforvaltning
  • Et åpent og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
  • Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes som førstekonsulent iht. kvalifikasjoner ltr. 38-45 (kr. 627 700 – 711 100). For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0560, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6161054
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune