• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6168952
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
Ledig stilling

Trondheim Kommune

Kontraktsforvalter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Innkjøpstjenesten er det ledig én fast 100 prosent stilling som kontraktsforvalter.

Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse. Offentlige anskaffelser og god kontraktsforvaltning løftes frem som et viktig strategisk verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt. Stillingene er nyopprettede.

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør. Gjennom krav og kriterier i konkurranser kan markedet påvirkes i ønsket retning. De store utfordringene for Trondheim kommune løses best gjennom samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine anskaffelser og kontraktsoppfølging bevisst stimulere til innovasjon og grønn omstilling.

Innkjøpstjenesten er en intern tjeneste organisert innenfor byrådsområdet miljø, næring og samferdsel. Vi er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvar for gjennomføring av anbudskonkurranser og forvaltning av kontraktsportefølje bestående av kommunens rammeavtaler. Det vil være tett samarbeid mellom innkjøpsrådgivere og kontraktsforvaltere. I stillingen som kontraktsforvalter vil du overta ansvaret for kontrakter etter at konkurranser er gjennomført av innkjøpsrådgiver. 

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør med betydelig påvirkningskraft. De store utfordringene kommunen står ovenfor løses best i samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst ta ansvar for et grønnere og mer sirkulært samfunn og stimulere til innovasjon. Vi bruker offentlige anskaffelser som et strategisk verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på bachelor-/masternivå innen juridiske fag, innkjøpsledelse, økonomi eller tekniske fag
  • Erfaring med kontraktsforvaltning, leverandørstyring og forhandlinger er ønskelig
  • Erfaring og kunnskap om offentlige anskaffelser er en fordel
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
  • Gode digitale ferdigheter
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • God på samarbeid og nettverksbygging
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Interesse for å utvikle fagfeltet
  • Initiativrik
  • Løsningsorientert
  • Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges

Vi tilbyr:

 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6168952
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune