• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6307266
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Ledig stilling som tilsynsmedarbeider på Byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en medarbeider som skal føre tilsyn med foretak og utbyggingsprosjekter i Bærum kommune. Stillingen krever byggteknisk kompetanse og forståelse av plan- og bygningsloven.

Stillingen er i juridisk avdeling ved tjenestested Byggesak. Juridisk avdeling består av ca. 10 medarbeidere, og har ansvar for kommunens oppfølgning av ulovlige byggetiltak, tilsyn og klagesaker, samt service og veiledning til våre innbyggere. Tjenestested Byggesak består av totalt ca. 40 medarbeidere. Vi holder til sentralt i Sandvika med kort vei til et godt kollektivtilbud, handel og tjenester mm.

Bærum kommune er i sterk utvikling med urbanisering, transformasjon og fortetting i knutepunkt og langs banetraséer, samtidig som det pågår store prosjekter innen bane og vei. Høyere urban tetthet stiller krav til styring av kvalitet og helhet. Vi forvalter samtidig verdier knyttet til strandsone, kulturlandskap og marka og er en kommune med stort utbyggingspress.
 
Vi er stolte av våre tjenester og søker stadig mot forbedring og utvikling av arbeidsprosesser og produkter. Vi legger vekt på tverrfaglig tilnærming, samarbeid og deling.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på bacherlornivå innen bygg og anlegg, primært som ingeniør eller arkitekt. Det er ønskelig med utdanning på masternivå. Annen relevant utdanning kan vurderes
  • Byggteknisk kompetanse og erfaring vil vektlegges
  • Du har kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter og kjennskap til offentlig forvaltning
  • Du behersker norsk på et høyt nivå, både skriftlig og muntlig
  • Du har god rolleforståelse, både for kommunens samfunnsoppdrag og det å jobbe i et politisk system
  • Relevant arbeidserfaring vil bli tillagt vekt

Personlige egenskaper:

  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
  • Positiv og tilpasningsdyktig

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Faglig utfordrende og interessante oppgaver
  • Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Tilgang på elbil og el-sykkel i jobb
  • Offentlig tjenestepensjon

Annet
Vitnemål og attester tas med på intervju  

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6307266
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune