• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    10.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6307256
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Prosjektleder Beredskapsteam

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye prosjektleder som vil jobbe med tjenesteutvikling og oppfølging av risikoutsatte barn og unge i kommunen? 

Bergen kommune skal starte et tverretatlig prosjekt for å forebygge barne- og ungdomskriminalitet og utrygge skole- og nærmiljø ved å etablere et beredskapsteam. Teamet skal jobbe tverretatlig og tverrfaglig, på gruppe- og individnivå. Teamet skal være tverrsektorielt sammensatt av personer med relevant kompetanse, hvor det er viktig at medarbeiderne har en felles forståelse for hvordan barne- og ungdomskriminaliteten oppstår og påvirker ulike miljøer og steder barn og unge oppholder seg.  

Ved oppstart etableres et forprosjekt som skal utrede utfordringsbilde, behov og dagens tilbud til målgruppen og ansatte som møter disse. Funnene skal danne grunnlag for konkretisering av innsatser og tiltak som overføres til en driftsfase. Prosjektleder vil være ansvarlig for å følge opp bestillinger gitt i prosjektmandatet, og skal sammen med øvrige prosjektmedarbeidere starte opp og drive beredskapsteamet i inntil tre år. Prosjektet er et samarbeid mellom Etat for barn og familie, Etat for skole og Etat for spesialpedagogiske tjenester. Prosjektleder vil være ansatt i Etat for barn og familie.  

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelorgrad fra høyskole, eller universitetsutdanning på tilsvarende nivå som gir pedagogisk, helse- eller sosialfaglig kompetanse 
  • Minimum fem års erfaring fra arbeid med risikoutsatte barn og unge, og deres foresatte 
  • Prosjektlederkompetanse, erfaring fra ledelse av lignende prosjekter innenfor relevante fagområder kan kompensere 
  • Erfaring fra tiltak- og tjenesteutvikling og eventuelt også opplæring/undervisning 
  • Erfaring med samarbeid mellom kommunale og eksterne samarbeidspartnere 
  • Kunnskap om forebyggende metoder, verktøy og tiltak 

Personlige egenskaper:

  • Du er initiativrik og ansvarsfull 
  • Du har høy arbeidskapasitet og fleksibilitet 
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter 
  • Du har relasjonell kompetanse og er god til å bygge nettverk 
  • Du har analytiske ferdigheter  
  • Du er løsnings- og leveranseorientert 
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver 
  • Muligheten til å lede et tverrfaglig team og å utvikle nye tiltak 
  • Lønn etter avtale som prosjektleder 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    10.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6307256
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune