Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. I kommunalområdet Bo- og miljøtjenester (BooM) vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid og sømløse tjenester. Her gis det tjenester til over 500 av kommunens innbyggere, fra 27 seksjoner som i dag driftes av 23 seksjonsledere. 

Vi søker nå ny seksjonsleder til å etablere og lede en ny heldøgnsbemannet bolig. Som leder hos oss er det viktig at du har ett brennende engasjement for mennesker som trenger det lille ekstra i hverdagen sin, og at du setter pris på hektiske dager i et dynamisk miljø. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge.

BooM tjenester til personer både over og under 18 år med ulike funksjonsnedsettelser. Tjenestene utføres etter individuelle vedtak, med omfang fra noen timer i uka til mer omfattende ordninger. Vedtakene ivaretas gjennom opphold på institusjon, i tillegg til avlastning i hjemmet, privat avlastning og kjøpte tjenester. Ved å jobbe hos oss vil du få mange kollegaer, som også er brennende engasjerte for å levere høykvalitets helsetjenester med profesjonalitet og integritet til våre innbyggere. 

Vårt arbeid er forankret i CRPD og nasjonale veiledere som er relevante for vårt arbeid. Besøk oss gjerne på Instagram: https://www.instagram.com/hverdagsglimt_boom/ eller søk oss opp på: hverdagsglimt_boom 

Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en nyskapende organisasjon og som syntes endringer er morsomt. Du er god på å bygge relasjoner, og har fokus på at din utvikling skjer gjennom å gjøre andre gode. Så, hvis du kjenner at du er klar for nye utfordringer og ønsker å gjøre en forskjell i tjenesten for mennesker med funksjonsnedsettelse, er dette kanskje muligheten du har ventet på. Vi ser frem til å motta din søknad!

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig utdanning innen helse-, psykologiske-, sosialfaglige-, eller pedagogiske fag
  • Videreutdanning i ledelse kan være en fordel
  • Relevant ledererfaring, lang ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Kunnskap til lovverk og retningslinjer for denne type drift
  • Erfaring med personal, fag og økonomi oppfølging, herunder budsjett og regnskap
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, og erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
  • Erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging
  • Kjennskap til 3-partssamarbeid
  • God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
  • Erfaring fra arbeid hos mennesker med nedsatt kognitiv funksjonsevne, i ulike aldersgrupper
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne


HPR-nr. må oppgis for autorisert helsepersonell og fordi ledere en gang i blant jobber litt i miljøet, ønsker vi at du fremlegger gyldig politiattest, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd.

Personlige egenskaper:

  • Du er en selvstendig leder som er god til å involvere, motivere, delegere og til dine ansatte
  • Du ser nødvendigheten av endringsprosesser og står trygt i de
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du står trygt i interessekonflikter, samt bidrar til å avklare ulike forventninger til tjenestetilbud og utføring
  • Du er en tillitsfull, trygg og glad person, har gode samarbeidsevner, er diplomatisk og god på å bygge relasjoner
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige


Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Et stort og godt fagmiljø, med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønn blir fastsatt etter reglene i hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet