Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Seniorkonsulent IKT - laboratorieløsninger i Helse Sør-Øst 

Offentlig forvaltning

Vil du ta ansvar for eksternt og internt produserte tjenester i en av Nordens største IKT-bedrifter og sørge for at disse innfrir alle krav og forventninger som våre kunder, myndigheter og vi som leverandør har?

Lab Seksjonen har ansvar for å forvalte Helse Sør-Øst sine tjenester innen laboratorievirksomheten. Dette omfatter blant annet ansvaret for løsninger innenfor fagområdene medisinsk biokjemi, farmakologi, genetikk, mikrobiologi, patologi og blodbank. Vi har et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse både innenfor IKT og laboratoriefag. Seksjonen består i dag av 36 medarbeidere.

Vi samarbeider med leverandører og Helseforetakene for å levere livsviktige løsninger innenfor laboratorieområdet. Vi ser nå etter en medarbeider som kan gå inn i et team som jobber med våre leveranser til Sykehusene. Teamet er tverrfaglig og jobber med alle våre IKT leveranser til laboratorier i Helse Sør-Øst. Her får du allsidig erfaring i IKT og e-Helse, og muligheten til å samarbeide i et team med høyt motiverte medarbeidere som har kompetanse innen forskjellige områder. 

I denne stillingen vil du jobbe i team for å koordinere gjennomføring av våre IKT leveranser til laboratorier i Helse Sør-Øst.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad eller tilsvarende, innenfor ledelse, økonomi eller IKT (relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning)
  • IKT-faglig innsikt og økonomikunnskap
  • Erfaring fra prosjektarbeid på operativt så vel som koordinerende nivå
  • Erfaring fra arbeide med dokumentasjon, planer og prosesser
  • Erfaring med prosessarbeid og smidig metode
  • God forretnings – og organisasjonsforståelse
  • Erfaring med ITIL og/eller LEAN er en fordel
  • Må beherske norsk både skriftlig og muntlig

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper:

  • Uredd, selvdreven, proaktiv og med stor gjennomføringskraft
  • Gode kommunikasjonsevner, kundeorientert og serviceinnstilt
  • Evne til å motivere, koordinere, ta ansvar og være pådriver
  • Meget gode relasjonsskapende egenskaper
  • Analytisk, strukturert og løsningsorientert
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team

Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende

Vi tilbyr:

  • En utfordrende stilling i et spennende ehelse fagmiljø med høy kompetanse
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger og mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Lønn etter avtale

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.