• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2322, RIDABU
    HAMAR
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6281181
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
Ledig stilling

Hamar kommune

Spennende stilling som enhetsleder for tverrfaglig rehabiliterings- og mottaksteam i tjenester til hjemmeboende

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Helse og mestring i Hamar kommune endrer seg i takt med nye oppgaver og for å imøtekomme endringer i befolkningens behov, medisinsk utvikling og nye arbeidsverktøy. Helse- og mestringstjenesten har som mål å legge til rette for økt mestring for brukeren og tjenester av god kvalitet for de som trenger det. Det er viktig for den enkelte og for samfunnet å benytte de ressurser, evner og muligheter innbyggerne selv har for å mestre hverdagen.

Enhet for rehabilitering og mottak skal yte tjenester til hjemmeboende voksne og eldre. Fagområdet enheten representerer er en viktig bidragsyter inn i arbeidet med å dreie faglig fokus i tjenestene til tidlig innsats og økt egenmestring. 
Enheten er tverrfaglig sammensatt og skal bidra med tverrfaglig kartlegging og oppfølging/trening hos voksne og eldre som har, eller står i fare for å få begrensninger i sin fysiske, psykiske, kognitive eller sosiale funksjonsevne. Team Rehabilitering er delt i to, med ett mottak-/innsatsteam og ett rehabiliteringsteam. Enhetsleder har personalansvar for sykepleiere, fagarbeidere, ergoterapeuter og fysioterapeuter.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant 3-årig helsefaglig utdanning
  • Lederutdanning og/eller erfaring fra ledelse
  • Ønskelig med erfaring i endringsledelse
  • Gjerne erfaring fra fagområde rehabilitering, og tverrfaglig drift
  • Digital kompetanse, og kunne legge til rette for å ta bruk velferdsteknologiske løsninger.
  • Du må ha gode fremstillingsevner, både skriftlig og muntlig
  • Det er krav om politiattest for alle som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attesten må forevises før tiltredelse.

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner, være fleksibel, selvstendig og ansvarsbevisst
  • Er trygg i lederrollen og tar tydelige beslutninger som ivaretar både tjenestemottakere, ansatte og organisasjonens mål
  • Er strukturert, løsningsorientert og har god gjennomføringsevne
  • Trives med å lede i endring og utvikling. Du må være åpen for nye løsninger og kunne drive forbedringsarbeid i tråd med nasjonale føringer og kommunens mål.
  • Sterk gjennomføringsevne og høy grad av personlig integritet. Du har evne til å balansere faglige prioriteringer, økonomiske rammer og menneskelige hensyn. 
  • Være en bidragsyter i lederteamet
  • Har gode kommunikative ferdigheter og evner å skape tillit og engasjement
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Et godt og spennende fagmiljø med varierte arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning

Felles for ansatte i Hamar kommune:

  • Lønn etter sentrale og lokale avtaler.
  • Hamar kommune er en IA-bedrift og prioriterer bedriftsinternt attføringsarbeid.
  • Det tas forbehold om interne omrokeringer på grunn av attføringsarbeid og overtallighet.
  • Arbeidstakere ansettes i Hamar kommune på de vilkår som fremgår av lover, reglement og tariffavtaler, herunder medlemskap i pensjonsordning etter gjeldene avtaler.
  • Den som tilsettes må før tiltredelse gi bekreftede opplysninger om tuberkuloseforhold / tuberkulinstatus og MRSA-status på eget skjema som vedlegges tilbud om stilling.
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2322, RIDABU
    HAMAR
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6281181
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune