• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6304247
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Sykepleiere - Bergen Legevakt 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Vil du bli vår nye kollega på Bergen Legevakt ?

Bergen Legevakt har ledig 3 faste 80% stillinger fra høsten-25. Stillingene har 2- eller 3-delt årsturnus.

Bergen legevakt er organisert som en enhet under Etat for helsetjenester og er lokalisert i Bergen Helsehus i Solheimsviken. Legevakten er en del av kommunens akuttberedskap og omfatter hjelp til akutt sykdom, skade, psykiske lidelser og til mennesker med akutte helseutfordringer knyttet til rusmiddelbruk.

Bergen Legevakt har rundt 250 ansatte med høy kompetanse som utgjør 110 årsverk og som jobber tverrfaglig. Legevakten består av flere tjenestetilbud: Legevaktsentralen 116117, Allmennlegevakten i Helsehuset, Legevaktstasjonene i bydelene, Legebil, Livskrisehjelpen, Overgrepsmottaket og Sykehjemslegevakten. Bergen Legevakt samhandler med AMK, ambulanse og politi.

Vi ser etter deg som brenner for akuttmedisin, som er opptatt av å jobbe kunnskapsbasert  og å sikre pasienter rett helsehjelp til rett tid. På legevakten vil du møte pasienter i alle aldre og med ulike problemstillinger.
Som sykepleier hos oss får du varierte oppgaver som triagering av pasienter, iverksetting av behandling etter ordinasjon fra lege, betjening av legevaktsentral m.m. Arbeid i legevaktsentralen innebærer å besvare 116117, vurdere hastegrad, veilede og/ eller gi råd.  


Kvalifikasjoner:

  • Autorisert sykepleier
  • Det er ønskelig med 2 års klinisk erfaring
  • Det er ønskelig med erfaring fra legevakt/legevaktsentral/AMK-sentral eller annet akuttmedisinsk arbeid
  • Søkere må beherske norsk godt både skriftlig og muntlig, samt engelsk muntlig
  • Krav om gyldig politiattest ved ansettelse 

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjonsevner
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Kunne jobbe selvstendig og i team
  • Samarbeidsvillig og serviceinnstilt
  • Trives i et aktivt og travelt miljø
  • Evne til å prioritere arbeidsoppgaver og håndtere akutte situasjoner
  • Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr:

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Spennende og variert arbeidshverdag
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Fagdager og ukentlig undervisning
  • 2 eller 3 delt årsturnus
  • Gode pensjonsvilkår
  • Lønn etter tariff, kompetanse og ansiennitet  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6304247
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune