• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6173233
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Veilederstillinger ved nye Nav Bergen sentrum sosialtjeneste

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nav Bergen sentrum sosialtjeneste har ledige faste stillinger og vikariater som veileder i ulike fagavdelinger. 

Kontoret ble nyetablert den 1.april 2025.

Nav Bergen sentrum sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 85 000 innbyggere og ca. 3000 kommunale tjenestemottakere. Nav Bergen sentrum er regionskontor i Nav region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har Nav Bergen sentrum rundt 300 ansatte, hvor 219 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

Sosialtjenesten i Nav er en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved Nav Bergen sentrum er delt inn i avdelingene: Mottak og Avklaring, Mottak og avklaring ung, Arbeid og Kvalifisering, Helse og Rehabilitering, Fellesfunksjoner, Bo-oppfølgingstjenesten, Gjeldsrådgivningstjenesten, Ny Sjanse og og NorA. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.

Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.

Kvalifikasjoner:

- Krav om bachelor i sosialt arbeid eller bachelor barnevernspedagog.
- Ha kjennskap til Nav sitt samfunnsoppdrag og ha et ønske om å jobbe i tråd med våre verdier og visjoner.
- Krav om gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.

- God kjennskap til lov om sosiale tjenester i Nav og hvordan dette anvendes i praksis.
- God økonomisk forståelse.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Evne til å jobbe selvstendig og organisere egen arbeidshverdag.
- Generelt gode datakunnskaper.

- Erfaring fra oppfølgingsarbeid, veiledning og saksbehandling er en fordel.

- Ved enkelte av stillingene kan det være krav om politiattest.

Personlige egenskaper:

- Vi ser etter deg som er fleksibel, faglig bevisst og som kan trives med både saksbehandling og oppfølgingsarbeid.
- Løsningsdyktig.
- Handlekraftig.
- Er robust og klarer å stå i krevende arbeidsoppgaver.
- Er engasjert og motivert. 
- Serviceinnstilt og empatisk.
- Stor arbeidskapasitet.
- Strukturert og nøyaktig.
- Relasjonsbygger.

Vi tilbyr:

- Det vil bli gitt god opplæring til stillingen.

- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kolleger med et høyt faglig nivå
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid

- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6173233
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune