• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    14.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6001450
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 31.01.2025
Ledig stilling

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder vann- og avløp

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Vann-og avløp er organisert under Teknisk drift og har ca. 30 medarbeidere fordelt på forvaltning og miljø, drift av vannbehandlingsanlegg, renseanlegg, vedlikehold av pumpstasjoner og tilhørende lednigsnett.

Gjøvik kommune har fokus på klima, miljø og bærekraft. Vi har mange spennende oppgaver og utfordrende prosjekter med blant annet bygging av nytt vannverk på Biri, oppgradering av renseanlegg på Rambekk og kontinuerlig utskifting av eldre vann- og avløpsledninger. Hovedplan VA er vedtatt for perioden 2020-2031 med økonomiske rammer.

Vi søker etter en leder som kan motivere, utfordre og gjennomføre på disse områdene i samarbeid med våre dyktige fagfolk.

 Ansvarsområder:
  • Overordnet ansvar for vann-og avløspavdelingen. 
  • Oppfølging av Hovedplan- VA sammen med utbyggingsavdelingen.
  • Personal, budsjett- og økonomiansvar.
  • Internkontroll og forbedringsarbeid innen HMS.
  • Offentlig forvaltning og saksbehandling innen fagområdet.
  Kvalifikasjoner:
  • Høyere utdanning innen tekniske fag, økonomi og ledelse eller annen relevant utdanning.
  • Erfaring med personalledelse, kommunal saksbehandling og offentlig forvaltning.
  • God forståelse for økonomistyring og budsjettarbeid.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i saker og saksframlegg. 
  • Erfaring fra kommunalteknisk drift, vann- og avløpssektoren er en fordel, men ikke et krav.
  • Interesse for miljø, bærekraft, samfunnsansvar og beredskap.
  • Førerkort kl.B
   Personlige egenskaper:
  • Tydelig og involverende i lederskapet.
  • Systematisk og utviklingsorientert.
  • Gode kommunikasjonsevner og løsningsorientert tilnærming.
  Vi kan tilby:
  • God lederoppfølging og introdusering i organisasjon og samarbeidspartnere. 
  • Fine arbeidslokaler i nyoppusset rådhus med kantine.
  • Gode pensjonsordninger gjennom kommunal landspensjonskasse (KLP).
  • Lønn etter avtale og gode pensjons og forsikringsordninger (KLP).
Kontakt:

Jan Tore Karlsen, Gjøvik kommune tlf. 91191858

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    14.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6001450
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 31.01.2025