Ledigt jobb

Holmestrand kommune

Aktivitetskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi kan tilby en spennende og inspirerende stilling som aktivitetskoordinator for lavterskel-aktiviteter i Psykisk helsetjeneste for voksne, Holmestrand.

Lavterskeltilbud er et område med økt fokus både i tjenesten og i kommunen, og tilbudene er under stadig utvikling.

Om virksomheten

Virksomhet psykisk helse og avhengighet har ansvar for forebygging, behandling og oppfølging av innbyggere over 18 år med psykisk helse- og/eller avhengighetsutfordringer av ulik alvorlighetsgrad. Virksomhet psykisk helse og avhengighet består av tre avdelinger:

  • Psykisk helsetjeneste for voksne: Dagtjenester for personer med milde og kortvarige til alvorlige og langvarige plager/lidelser innen psykisk helse og rusarbeid.
  • Ressursteam for de med langvarige og sammensatte psykisk helse- og rusutfordringer og BPA (Brukerstyrt personlig assistanse)
  • Tyribo omsorgsboliger. Døgnbemannet boligtilbud for mennesker med alvorlig psykisk lidelse.
Opplysninger om stillingen

Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som aktivitetskoordinator i avdeling Psykisk helsetjeneste for voksn, men vil serve innbygger fra alle avdelingene.

Tjenesten har egne aktivitetssentre i alle tre kommunedelene (Holmestrand, Hof og Sande), samt andre lavterskel aktiviteter og tilbud for personer med ulike grad av psykiske helse- og avhengighetsutfordringer.

Det er ønskelig at flere innbyggere som strever med psykisk helse- og avhengighetsutfordringer kan ta i bruk og nyttiggjøre seg lavterskeltilbudene vi har i tjenesten. Vår forståelse er at det å gjøre noe aktivt og meningsfylt, sammen med andre, bidrar til økt livskvalitet og bedret helse. Vi ønsker å tilrettelegge for at lavterskeltilbudene våre kan gi gode erfaringer og fungere som en mestringsarena og et springbrett til å oppsøke nye aktiviteter og tilbud i kommunen.

Aktivitetskoordinatoren vil ha ansvar for å koordinere og lede aktiviteter i tjenesten. Tilbudene skal oppleves som trygge plasser for mestring og læring i tjenesten og i samarbeidet med andre folkehelseaktører i kommunen.

Stillingen innebærer en kombinasjon av selvstendig jobbhverdag og teamarbeid sammen mer våre dyktige medarbeidere med bred og tverrfaglig kompetanse.

Arbeidsoppgaver
  • Gjennomføre prosjekt for videreutvikling av aktivitetssentrene og lavterskeltjenester innen psykisk helse og avhengighet
  • Ta ansvar for løpende planlegging, evaluering og kvalitetssikring av tjenestens lavterskeltjenester i samarbeid med dine kollegaer, koordinatorer og leder
  • Koordinere og lede meningsfulle aktiviteter og tiltak for innbyggere
  • Bidra til at den enkelte deltaker av tjenesten oppnår/opplever mestring og utvikling
  • Samarbeide med andre interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Samarbeide med frivillig organisasjoner, lag og foreninger
  • Bidra med informasjon og kjennskap til tjenestens tilbud
  • Andre ansvarsoppgaver som naturlig vil påfalle denne stillingen
Krav til kvalifikasjoner
  • Relevant 3-årig utdanning fra høyskole/universiste. Relevant fagbrev i tillegg til relevant arbeidserfaring kan kompensere for kravet om utdanning.
  • Erfaring med koordinering og igangsetting av aktiviteter/tilbud/samhandling.
  • Kjennskap til eller erfaring med oppfølging av personer med psykisk helse og avhengighets utfordringer.
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
  • Førerkort klasse b
 Vi ser gjerne at du har
  • Kjennskap til prosjektarbeid og/eller utviklingsarbeid
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid.
Personlige egenskaper
  • Du er tydelig og trygg i møter med mennesker med ulike behov
  • Du er god på å kommunisere og veilede
  • Du evner å tenke helhetlig og er strukturert
  • Du liker utfordringer og er løsningsorientert
  • Du er åpen og fleksibel
  • Du jobber godt både selvstendig og i samarbeid med andre
  • Du trives med å utforske potensialer og muligheter for en bedre tjeneste
  • Du er kreativ i måten å møte mennesker på og drive aktivitet/utvikling.

 Virksomheten legger vekt på personlig egnethet til stillingen.

 Vi tilbyr
  • Spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon/et felt i (endring og) utvikling
  • Et hyggelig arbeidsmiljø og inspirerende fagmiljø med høy kompetanse
  • Fokus på kontinuerlig kompetanseutvikling
  • Sentral beliggenhet og koselige lokaler
  • Fleksitid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Lønn etter tariff.  Medlemskap i god pensjonsordning i KLP.  Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.