• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    12.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4317, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6233433
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.  

Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    


Les mer om oss her: 
https://www.sandnes.kommune.no/mestringsenheten 
https://www.sandnes.kommune.no/flyktningtjenester 

 

Vi har nå to ledige stillinger som avdelingsleder i Mestringsenheten! 

Som følge av en organisatorisk endring skal avdeling PostSan deles i to, med egne avdelingsledere for hver lokasjon: Postveien 142 og Sandnesveien 299.

 

Postveien 142 gir hjelp til innbyggere med rus- og eller psykiske helseutfordringer. Postveien 142 består av 33 omsorgsboliger og en døgnbemannet personalbase. I tillegg gis det hjelp til noen innbyggere som bor i egne boliger i nærområdet. Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt, og består av omtrent 20 årsverk. 

Sandnesveien 299 gir hjelp til innbyggere med rus- og psykiske helseutfordringer. Den består av 25 omsorgsboliger og 10 midlertidige boliger, knyttet til en døgnbemannet personalbase. Også her er det en erfaren og tverrfaglig personalgruppe på omtrent 20 årsverk.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen helse og sosialfag, fortrinnsvis sykepleier eller vernepleier
  • Ønskelig med master eller videreutdanning innen psykisk helse, rus eller ledelse
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid i kommunale rus-, psykisk helse- og omsorgstjenester
  • Ønskelig med erfaring fra ledelse og arbeid med turnus
  • Norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Førerkort kl. B

Attester og vitnemål legges ved i søknaden. 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som kombinerer faglig engasjement med et godt humør og sterke relasjonelle ferdigheter. Du trives i lederrollen og evner å skape trygghet og retning for medarbeiderne dine. Du ser dine ansatte, fungerer som en tydelig rollemodell, og motiverer til faglig og personlig utvikling. Du er modig, handlekraftig og har evne til å identifisere og bruke handlingsrommet ditt. Du har strategisk blikk og jobber strukturert, målrettet og resultatorientert, samtidig som du verdsetter samarbeid og involvering. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Være en del av et utviklende lederfellesskap 
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Hjem-jobb-hjem avtale
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    12.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4317, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6233433
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune