• Bedrift
    Norwegian Electric Systems AS
  • Søknadsfrist
    28.02.2025
  • Stillingsfunksjon
    Ingeniør
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Maritim industri
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
    Norge
  • Andre arbeidssteder
    Bergen, Ålesund, Egersund
  • Jobbe hjemmefra?
    Ja
  • Antall stillinger
    1
  • Kompetanseområder
    • Automasjon
    • fartøystyring
    • feilsøking
    • kundebehandling
    • prosjektledelse
    • System Integration
  • karriere-kode
    6048090
  • Se her for andre jobber fra Norwegian Electric Systems AS
Ledig stilling

Norwegian Electric Systems AS

Er du klar for å bli en del av et fremtidsrettet team?

Customer Support Engineer - Automation

Maritim industri

Norwegian Electric Systems (NES) er i sterk vekst og opplever økende etterspørsel etter våre produkter og tjenester innen elektriske fremdriftsløsninger, energistyringssystemer, batteriteknologi samt automasjons- og navigasjonssystemer. For å støtte denne veksten og styrke vårt team for fremtiden søker vi nå etter en Customer Support Engineer - Automation.

Som en viktig aktør i det grønne skiftet innen maritim sektor tilbyr NES en spennende arbeidsplass for deg som ønsker å bidra til å forme fremtidens bærekraftige løsninger. NES spesialiserer seg på utvikling, integrasjon og leveranse av elektriske systemer for skipsindustrien. Våre løsninger for fremdrift og energistyring er smarte, innovative og har økende fokus på digitalisering og autonomi.

Siden 2017 har vi levert lav- og nullutslippsløsninger til mer enn 50 skip, der batteriteknologi spiller en sentral rolle i energiløsningene. Vårt mål er å redusere miljøpåvirkningen og øke energieffektiviteten i sjøtransporten.

 

Vil du være med og forme fremtidens maritime løsninger?

Hos oss får du muligheten til å arbeide med avanserte IAS/PMS-systemer for et bredt spekter av skipstyper og operasjonsprofiler. Målet vårt er at du raskt blir selvstendig og kan håndtere servicehenvendelser, ta ansvar for planlagte serviceprosjekter og støtte prosjektavdelingen ved behov.

Arbeidsoppgaver

Service: Du vil være ansvarlig for å håndtere og løse løpende servicehenvendelser fra kunder. Disse løses stort sett gjennom dialog, andre løses via fjerntilgang til systemene. I noen tilfeller må du reise ut i felt for å få bistå kundene på stedet. Vi legger stor vekt på at kundene blir godt ivaretatt og møter kompetente og løsningsorienterte medarbeidere når de kontakter oss. Her er en systematisk, besluttsom og kundeorientert holdning viktig, samt evne til teknisk feilsøking og gode kommunikasjons- og relasjonsevner nødvendige for at kundene skal føle seg ivaretatt.

Prosjekt: Dette omfatter mindre, planlagte serviceprosjekter på tidligere leveranser. Du vil ha ansvaret for å avklare, planlegge, gjennomføre og følge opp disse prosjektene. Dokumentasjon, bestilling, programvarekonfigurering, testing og igangkjøring vil være viktige elementer. Ved større jobber som krever lang igangkjøringstid, vil serviceteamet bidra med ekstra mannskap. Også her er en systematisk, besluttsom og kundeorientert holdning avgjørende, samt evnen til å forstå komplekse systemer.

Evnen til å planlegge egen arbeidsdag og prioritere arbeidsoppgaver er gode egenskaper for å sikre at fremdrifter opprettholdes.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Utdanning fra teknisk fagskole, bachelorgrad, mastergrad innen elektronikk, automasjon eller elkraftteknikk. Fagbrev er en fordel
  • Gode kommunikasjonsevner i engelsk, både skriftlig og muntlig
  • Gode datakunnskaper
  • Kjennskap til programmering, PLS og Python er en fordel
  • Grunnleggende kunnskap om CAD-programvare, fortrinnsvis AutoCAD
  • Stillingen krever en strukturert og kundeorientert person med gode samarbeidsevner
  • Erfaring fra lignende arbeid er en fordel

I tillegg ønsker vi oss en person som er teknisk nysgjerrig, løsningsorientert og som trives med utfordringer.

Hvorfor velge oss?

Som Customer Support Engineer hos NES får du en variert og spennende arbeidshverdag med et bredt spekter av skip og prosjekter på referanselisten. Du blir en del av et dedikert og støttende team som verdsetter omsorg, samarbeid, tillit og pålitelighet.

Vi prioriterer din motivasjon og personlige utvikling, og vi tilbyr konkurransedyktige betingelser i et godt arbeidsmiljø fylt med entusiastiske og kompetente kolleger.

Vi setter pris på de unike ferdighetene og erfaringene hver medarbeider bringer med seg, og vi legger til rette for et arbeidsmiljø som fremmer trivsel, vekst og individuell utvikling.

Hos oss får du både faglige utfordringer og muligheten til å jobbe med fremtidsrettet teknologi som bidrar til en bærekraftig maritim sektor.

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Søknad og kontaktinformasjon

Har du spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte oss:

Christian Saue || SVP Service & Aftermarket
+47 900 35 232 || christian.saue@norwegianelectric.com

Thor-Lennart Solevåg || Test & Commisioning Manager - Automation
+47 918 02 474 || tls@norwegianelectric.com 

 

  • Bedrift
    Norwegian Electric Systems AS
  • Søknadsfrist
    28.02.2025
  • Stillingsfunksjon
    Ingeniør
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Maritim industri
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
    Norge
  • Andre arbeidssteder
    Bergen, Ålesund, Egersund
  • Jobbe hjemmefra?
    Ja
  • Antall stillinger
    1
  • Kompetanseområder
    • Automasjon
    • fartøystyring
    • feilsøking
    • kundebehandling
    • prosjektledelse
    • System Integration
  • karriere-kode
    6048090
  • Se her for andre jobber fra Norwegian Electric Systems AS