Ledig stilling

Elverum kommune

Enhetsleder byggesak

Offentlig forvaltning

Vil du lede byggesaksenheten i Elverum kommune?

Vår enhetsleder gjennom mange år går av med pensjon. Vi søker ny enhetsleder til å videreutvikle byggesaksbehandlingen, samt å sikre rett utskrivning av eiendomsskatt. Lederen har overordnet ansvar for enhetens drift, prosjekter og tjenesteutvikling, og stillingen innebærer fullt økonomi-, personal- og fagansvar.

Enheten har også ansvar for driften av kommunens eiendomsskattekontor. Elverum kommune er «rigget» for vekst de kommende årene, og stillingen vil spille en viktig rolle i denne utviklingen.

Stillingen inngår i ledergruppen i Sektor for teknikk og miljø, og rapporterer til sektorsjef. Vi håper du kan være med å styrke ledergruppen, og bidra til ytterligere utvikling av kommunen som organisasjon og samfunn, i et uformelt og godt arbeidsmiljø preget av høy kompetanse innen mange forskjellige fagfelt.

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning på høyskolenivå i tråd med arbeidsoppgavene
  • Kompetanse innenfor IKT, økonomi- og personalforvaltning
  • Ledererfaring, det er en fordel om du har hatt personalansvar tidligere
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl B  

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med byggesaksbehandling, og kjennskap til forvaltning av eiendomsskatt er en fordel
  • Innsikt i det formelle rammeverket, og utviklingstrekk innenfor fagfeltet.

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:

  • Kunne arbeide langsiktig målrettet og samtidig være tett på den daglige virksomheten
  • Være beslutningsdyktig og ha god gjennomføringsevne
  • Du har godt humør og er en lagspiller
  • Du har evnen til å motivere og utvikle medarbeiderne
  • Du har god vurderingsevne, og forstår viktigheten av godt lederskap og gode styringssystemer
  • Nøyaktig og disiplinert i etterlevelse av styringsdokumenter

Vi tilbyr:

  • Meget interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune i vekst
  • Gode muligheter for kompetanseutvikling
  • Tverrfaglig og profesjonelt miljø med hyggelige kolleger
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Annet:

  • Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
  • Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem blir offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
  • Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
  • Vi benytter test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju som ledd i testing av våre ledere.