Ledigt jobb

Senja kommune

Fagansvarlig geodata

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen


Vi søker etter fagansvarlig til vår faggruppe for geodata. I denne stillingen får du ansvar for å koordinere et bredt spekter av tjenester, både inne på kontor og ute i felt. Vi ser etter deg som trives med å lede andre i arbeid, som greit håndterer å ha mange baller i lufta samtidig, og som evner å tenke nytt for å tilby gode tjenester til innbyggerne våre i takt med utviklingen på fagfeltet.

Faggruppe Geodata hører inn under virksomheten Plan og utvikling. I virksomheten med til sammen 30 dyktige ansatte ligger også faggruppene Plan og byggesak og Landbruk og miljø. Vi har stort fokus på samhandling internt og på tvers i organisasjonen.

Faggruppen for geodata har per i dag 9 årsverk med ansvar for blant annet oppmåling/matrikkel/adressering, eiendomsskatt og kommunaltekniske gebyrer.

 

Arbeidsoppgaver

Fagansvar med koordinering av drifta på områdene:

  • oppmåling, matrikkel, adressering
  • ajourhold kartbaser (FKB)
  • eiendomsskatt
  • kommunaltekniske gebyrer
  • saker etter stadnavnlova (vegnavn/områdenavn)
  • skilting av kommunale og  private veger
  • kartverkets prosjekter (fortrinnsvis matrikkel)
  • rutiner og rutinebeskrivelser/HMS
  • forvaltning og vedlikehold av programvare
  • forskriftsarbeid
  • saksbehandling og kundeveiledning

 

Kvalifikasjonskrav:
  • Utdanning på høgskolenivå (fortrinnsvis ingeniør med spesialutdanning)  
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Førerkort kl. B

Annen utdanning og kompetansebakgrunn enn omsøkt vil bli vurdert.

 

Ønskede kvalifikasjoner:
  • Kjennskap til relevant lovverk
  • Erfaring med relevant dataverktøy
  • Autorisasjon som eiendomslandmåler
  • Relevant praksis og erfaring
  • Ledererfaring
  • Erfaring fra offentlig virksomhet

Det vil være en stor fordel om du har faglig grunnlag for å kunne få autorisasjon som eiendomslandmåler

 

Personlige egenskaper:
  • Analytisk, strukturert og ryddig
  • God på kommunikasjon
  • Selvstendig og med samarbeidsevne
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Serviceorientert
  • Lederegenskaper

Personlig egnethet vektlegges

 Vi tilbyr:
  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler 
  • Lønn etter tariff og kvalifikasjoner

 

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.