• Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    16.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6441380
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune
Ledig stilling

Meråker kommune

Næringsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å utvikle Meråker kommune? Vi søker næringsrådgiver til nyopprettet avdeling!

Meråker kommune etablerer nå en ny avdeling med fokus på næringsutvikling og kultur. Vi søker en engasjert og fremtidsrettet næringsrådgiver som vil være med å styrke kommunens arbeid med lokal næringsutvikling, innovasjon og samfunnsbygging.

I tillegg til næringsrådgiveren vil avdelingen bestå av to kulturmedarbeidere, som sammen skal bidra til å skape livskraftige lokalsamfunn og gode møteplasser.

Meråker kommune søker en engasjert medarbeider med høy arbeidskapasitet til en fast 100 % stilling i vår utviklingsavdeling. Avdelingen er organisatorisk plassert direkte under kommunedirektøren. Om du får daglig ansvar eller ikke, vil avhenge av kompetanse og organisering – dette avklares nærmere i prosessen. 

Hovedarbeidsområder:
  • Utvikle og følge opp strategier for næringsutvikling i Meråker kommune, inkludert oppfølging av Handlingsplan for næringsarbeidet 2025.
  • Være et sentralt kontaktpunkt for lokale bedrifter, gründere og investorer.
  • Samarbeide med regionale og nasjonale aktører innen næring og innovasjon, som Innovasjon Norge, SIVA, Enova, Trøndelag fylkeskommune m.fl.
  • Bidra til utvikling og gjennomføring av prosjekter, inkludert søknadsarbeid og finansiering.
  • Jobbe tett med kulturmedarbeidere for å utvikle helhetlige prosjekter som kombinerer næring og kultur.
  • Samhandle med kommunens øvrige sektorer for å sikre god forankring og effektiv gjennomføring av prosjekter.
  • Utarbeide og følge opp et årshjul for bedriftsbesøk i lokalsamfunnet.
  • Saksbehandle saker knyttet til kommunalt næringsfond og andre relevante områder.
  • Sekretær for næringsforum.
  • Være kontaktperson mot virkemiddelapparatet og bidra til god dialog og samhandling.
  • Være pådriver for tiltak som skaper aktivitet og liv i sentrum – med fokus på trivsel, lokal vekst og folkehelse.
Ønskede kvalifikasjoner:
  • Har relevant høyere utdanning innen samfunnsutvikling, innovasjon, økonomi eller lignende.
  • Har erfaring fra næringsutvikling, prosjektledelse eller offentlig/privat virksomhet.
  • Er initiativrik, strukturert og har gode samarbeidsevner.
  • Du må gjerne ha erfaring med aktørene fra virkemiddelapparate.t
  • Du må ha digitale ferdigheter.
  • Førerkort klasse B.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:
  • En spennende og nyopprettet stilling med stor påvirkningskraft.
  • Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • Mulighet til å forme fremtidens Meråker.
  • Fleksibel arbeidshverdag og svært gode pensjons- og forsikringsordninger.
 

  • Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    16.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6441380
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune