• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6377253
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Bymiljøetaten søker etter en til to engasjerte og dyktige saksbehandlere til et ettårig vikariat, med mulighet til fast stilling.

Stillingene er plassert i Mobilitetsdivisjonen, avdeling Veimyndighet, seksjon Arbeidstillatelser og kontroll. Stillingene inngår i en gruppe med saksbehandlere.

Seksjonen behandler årlig ca. 10 0000 søknader fra eksterne og interne aktører om tillatelser til å utføre arbeid på eller ved kommunal veg, som kryssings- og nærføringstillatelser for ledningsarbeid, grave- og arbeidstillatelser, samt utstedelse av arbeidsvarslingsvedtak. Seksjonen har videre ansvaret for å kontrollere og følge opp at arbeidene som utføres er i henhold til gitte tillatelser. Saksbehandlerne i Bymiljøetaten er med på å sikre fremkommelighet og at arbeid på vårt 1 280 km kommunale vegnett og 1 000 km med gangveier og fortau gjøres på en forsvarlig og hensiktsmessig måte.

I Bymiljøetaten har vi et stort engasjement for vårt overordnede mål: å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Etaten tilrettelegger for bærekraftige mobilitetsløsninger som skal dekke behovet til en befolkning i stor vekst på en effektiv, grønn og brukervennlig måte. Som vår nye kollega vil du bli en del av et inkluderende miljø, og bidra til et sikkert og fremkommelig gate- og veinett for alle trafikanter i Oslo!

Vi ser frem til å lese søknaden din og bli bedre kjent med deg.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum teknisk utdanning på bachelornivå fra høyskole eller universitet
  • Det er ønskelig med arbeidsvarlingskurs klasse 1 og 2
  • Det kreves god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Det kreves gode ferdigheter med digitale arbeidsverktøy
  • Erfaring fra fagområdet er ønskelig
  • Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel 
  • God kjennskap til offentlig regelverk er en fordel 
  • Kjennskap til veinettet i Oslo er en fordel
  • Førerkort kl. B

Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.

Personlige egenskaper:

  • Du må ha gjennomføringskraft og evne til å levere i tide og med god kvalitet.
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og liker å jobbe i team på tvers av fagmiljøer.
  • Du må være selvstendig, strukturert og trives med ansvar.
  • Du har stor arbeidskapasitet og evner å prioritere
  • Du er faglig engasjert og tar ansvar for å holde deg faglig oppdatert

Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil vektlegges

Vi tilbyr:

  • Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
  • Et godt og sosialt arbeidsmiljø
  • Bilpool-ordning til bruk i arbeidet
  • Mange og varierte aktivitetstilbud hos vårt bedriftsidrettslag
  • Fleksibel arbeidstid
  • To ekstra dager fri i året for oppfølging av barn til og med fylte 12 år
  • Stillingen lønnes fra lønnstrinn 34 - 44 (for tiden kr 607 900 kr - kr 722 700). Lønnsplassering og stillingskode avhenger av utdannelse og erfaring.
  • Gunstige låne-, pensjons- og forsikringsordninger. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd


 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6377253
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune