Ledigt jobb

Helse Sør-øst RHF

Sekretær/helsesekretær

Offentlig forvaltning

Medisinsk kontortjeneste er organisert sammen i en avdeling. Kontortjenesten jobber i matrise mot fagavdelingene og yter pasientadministrative tjenester som understøtter pasientbehandlingen. Avdelingen har til sammen 94 årsverk. Kontortjenesten bemanner alle poliklinikker, sengeområder og akuttmedisinsk avdeling.

Kontoravdelingen i Medisinsk klinikk ser etter en ny medarbeider til vårt team ved Gastromedisinsk kontorseksjon!

Vi har ledig et 100 % vikariat med oppstart snarest med varighet til 16/2-2020. Det er god mulighet for forlengelse. Arbeidet består av en rullering av varierte arbeidsoppgaver på ulike arbeidsplasser i poliklinikk og sengepost.

Dokumenter knyttet til utdanning skal skannes inn som vedlegg til søknaden.Oslo universitetssykehus sender tilbudsbrev med arbeidskontrakt til aktuelle kandidater per e-post.

Kun søkere som søker elektronisk via Webcruiter vil bli vurdert. Søknader blir vurdert fortløpende.

Arbeidsoppgaver
  • Ekspedisjonsarbeid og serviceoppgaver rettet mot pasienter og øvrig fagpersonale.
  • Registrering i DIPS, skriving av pasientdokumentasjon og journalbehandling, oppsett av timer samt oppfølging av ventelister.
  • Henvisningsmottak og ventelistekontor.
  • Sengepostarbeid: utskrivning av pasienter, bestilling av opphold, utsendelse av epikriser m. m.
  • Behandle telefonhenvendelser samt vår interne ø-hjelpstelefon 
  • Bestilling av pasienttransport, tolk og portør
  • Innhente prøvesvar og annen pasientdokumentasjon
  • Vedlikeholde pasientoversikter
  • Vedlikehold av rapporter
  • Bidra til utvikling av gode rutiner i pasientforløpet
  • Bidra til god logistikk og informasjonsflyt til pasienter, pårørende og helsepersonell
  • Andre forefallende kontoroppgaver 

OUS er i endring og det kan bli aktuelt med endret plassering og andre arbeidsoppgaver i avdelingen

Kvalifikasjoner

Krav om meget gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig.  

Krav om kjennskap til medisinsk terminologi. 

  • Helsesekretær med autorisasjon eller utdannelse som medisinsk sekretær.
  • Erfaring innen fagfeltet.
  • Kjennskap og erfaring med DIPS vektlegges.
  • Erfaring med gastromedisinske prosedyrer og oppgaver er ønskelig.
  • Personlig egnethet vektlegges.
Personlige egenskaper
Gode samarbeidsevner, fleksibilitet, serviceinnstilt. Evne til å arbeide selvstendig samt god på teamarbeid. Evne til å møte endringer som en utfordring.

Vi tilbyr
  • Veldig hyggelig arbeidsmiljø.
  • Lønn etter foretakets overenskomster.
  • Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter m.m.
  • Pensjonsordning, gruppe og ulykkesforsikring.