Company
Østre Toten kommuneApplication deadline
24.11.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2850, LENA
ØSTRE TOTEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5935614Look here for other jobs from Østre Toten kommune
Østre Toten kommune
Tjenesteområdeleder strategi og utvikling 100 % fast stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Arbeidssted:
Strategi og utvikling er et nyopprettet tjenesteområde som utgjør kommunalområdet samfunn og strategi sammen med tjenesteområdene bygg og eiendom, brann og redning, vann, avløp og renovasjon, byggesak og landbruk og kultur.
Fakta om stillingen:
Vi søker en dynamisk, engasjert og samlende leder til vårt tjenesteområde strategi og utvikling. Dette er et nytt sammensatt team som skal jobbe sammen for å utvikle, implementere og iverksette strategier som fremmer bærekraftig vekst og innovasjon i kommunen. Som leder vil du ha det overordnede ansvaret for kommunens plansystem og våre planprosesser. Du vil lede og jobbe tett med teamet som består av boligutvikler, næringsrådgiver, planressurser, klima- og miljørådgiver, ressurser til digital utvikling og beredskapskoordinator. Som en god støttespiller vil du også få med deg kommunalområdets rådgiver, som har et dedikert ansvar for porteføljestyring av kommunens prosjekter. Dette er et sammensatt team med høy faglig kompetanse og mye erfaring. Din jobb vil være å vise vei og drive endring. Du skal skape resultater sammen med teamet og resten av kommunen. Gjennom ditt lederskap skal du utvikle individene og teamet.
Du vil i denne stillingen jobbe tett med leder for byggesak og landbruk, og medarbeiderne der. Det forventes dynamiske prosesser på tvers av tjenesteområdene og et proaktivt lederskap. Du vil være en pådriver for å utvikle kulturen og et godt arbeidsmiljø. Videre får du være med å påvirke samfunnsutviklingen i Østre Toten kommune, gjennom gode prosesser og samarbeid med aktører i lokalsamfunnet.
Vi vet at dette høres ambisiøst ut. Vi har ambisjoner som kommune. Disse er synliggjort i våre planer, deriblant kommuneplanens samfunnsdel og vår næringsstrategi. Vi ønsker at du skal lykkes og vil gi deg gode muligheter for å vokse i rollen som leder. Du får med deg gode lederkollegaer i kommunalområdet, som vil være gode sparringspartnere i en travel hverdag. Du får også en leder som stiller tydelige krav og forventninger, og som vil at du skal lykkes.
Stillingen er organisert som tjenesteområdeleder og rapporterer til kommunalsjef samfunn og strategi.
Arbeidsoppgaver:
- Lede arbeidet med å utvikle og gjennomføre kommunens strategiske planer.
- Sikre helhetlig og bærekraftig samfunnsutvikling gjennom effektiv planlegging og gjennomføring.
- Fagansvar for kommuneplanen, inkludert revisjon og oppdatering.
- Samarbeide tett med politiske og administrative ledere, innbyggere og eksterne interessenter.
- Analysere samfunnstrender og utvikle strategier for å møte fremtidige utfordringer. Dette vil skje i samarbeid med relevante fagområder i tjenesteområdet.
- Bidra til å skape en innovativ og fremtidsrettet organisasjonskultur.
- Kommunalområdets digitaliseringsressurs.
- Fag-, personal-, og økonomiansvar for tjenesteområdet.
- Koordinere, prioritere og samle fagene internt i tjenesteområdet.
- Endring i arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner:
Må-krav:
- Relevant høyere utdanning innen samfunnsplanlegging, ingeniørfag, økonomi, ledelse, juridiske fag eller lignende.
- God kjennskap til plan- og bygningsloven og kommuneplanlegging.
Ønskelige krav:
- Ledererfaring og erfaring med tverrfaglig samarbeid og utvikling.
- Erfaring med strategisk planlegging og utviklingsarbeid.
- Erfaring med å lede sammensatte kompetansemiljøer til å levere på felles mål.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Personlige egenskaper:
- Du arbeider helhetlig og langsiktig.
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Du er dynamisk, engasjert og samlende.
- Du har en evne til å inspirere og motivere andre.
- Du er glad i digital utvikling av tjenestene.
- Du er strukturert og målrettet i ditt virke.
- Du er god til å bygge relasjoner og nettverk.
- Du har sterke lederegenskaper og evne til å motivere og utvikle medarbeidere.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr:
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Company
Østre Toten kommuneApplication deadline
24.11.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2850, LENA
ØSTRE TOTEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5935614Look here for other jobs from Østre Toten kommune