Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder bofellesskap og inkludering

Offentlig forvaltning

Vil du være med på laget som jobber for at alle barn og unge i Gjøvik skal ha en oppvekst preget av trivsel, trygghet og livsmestring?

Vår nåværende virksomhetsleder går videre til nye utfordringer og vi trenger en ny dedikert leder med evne til å være en tydelig beslutningstaker og å motivere, støtte og veilede ansatte. Virksomheten bofellesskap og inkludering (BOFIN) består av ca. 30 årsverk. Stillingen er en fast 100 % stilling. 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

BOFIN drifter 4 døgnbemannede bofellesskap for enslige mindreårige flyktninger som er bosatt i Gjøvik kommune. Virksomhetens faglige grunnlag bygger på relasjonskompetanse. Det arbeides for å gi ungdommene en god plattform for selvstendig liv i nytt land. Vår visjon er at bofellesskapene er hjem som skal være stabile utgangspunkt for enslige mindreårige flyktningers integrering og utvikling som borger i Norge. Vi bidrar til at ungdommen trives og utvikler seg, og settes i stand til å møte livet som voksen.

Arbeidsoppgaver:
  • Personal, økonomi- og administrativt ansvar, herunder turnusplanlegging.
  • Sikre at virksomheten jobber i tråd med statlige og kommunale føringer og holder seg oppdatert på endringer i aktuelle lovverk
  • Bidra til at det gis god omsorg til tjenestemottakere og at det oppnås en god integrering av disse i det norske samfunnet. 
  • Faglig ansvar, samt ansvar for utvikling og kvalitetssikring av tjenestetilbudet.
  • Tverrfaglig samarbeid med andre instanser, både internt og eksternt.
  • Benytte BTI modellen for å sikre at barn og unge får den hjelpen de trenger.
  • Bidra til å utvikle kommunens forebyggende arbeid i tråd med oppvekstreformen.
  • Bidra aktivt i lederteam i Barn og Familie.
  • Ansvarlig for HMS og partssamarbeid i virksomheten i henhold til Gjøvik kommunes overordne HMS handlingsplan.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdanning, minimum treårig.
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning.
  • Erfaring og kunnskap om sosialt arbeid, arbeid med flyktninger og/eller barn og unge. 
  • God økonomiforståelse.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • God relasjonell kompetanse.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • Krav om godkjent politiattest.

Personlige egenskaper:

  • Stor arbeidskapasitet og ha evne til å arbeide selvstendig og strukturert.
  • Evne til å inspirere og skape motivasjon, være kreativ og fokusere på muligheter.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Tydelighet og tilstedeværelse.
  • Være samlende og raus, med god evne til å veilede og utvikle medarbeidere.
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi kan tilby:

  • En spennende lederstilling i oppvekstsektoren.
  • En utviklingsorientert arbeidsplass i et tverrfaglig arbeidsmiljø med gode kollegaer.
  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med stort spenn i faglige utfordringer.
  • Mulighet for å påvirke den faglige utviklingen.
  • Stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag.
  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.