• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    26.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6421265
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Har du erfaring med kontraktsoppfølging, og vil bidra til god drift av Bergens parker og utemiljø? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du hjerte for Bergen, og vil bidra til god drift av byens parker, byrom og friområder?

Bymiljøetaten har nå ledig et 1-års vikariat på Park- og utemiljøseksjonen. 

Vi planlegger for god byutvikling, bygger offentlig infrastruktur og driver vedlikehold. Vi søker etter deg som er god på å skape samhandling med våre leverandører, og ønsker å gjøre en forskjell for innbyggerne i Bergen by.

Ønsket oppstart i stillingen er fra 1. januar 2026, med varighet ut året. Det er mulighet for forlengelse.

Hva går jobben ut på?
I denne stillingen vil du ha ansvar for planlegging, bestilling og oppfølging av drifts- og vedlikeholdsoppgaver i parker, utemiljø og naturområder som Bymiljøetaten forvalter. Stillingen innebærer kontrakts- og økonomioppfølging, inkludert oppfølging og kontroll av arbeid utført av driftsentreprenør. Du vil ivareta publikumskontakt og saksbehandling.

Hvem er vi?
Park- og utemiljøseksjonen er en del av Drift- og vedlikeholdsavdelingen som har 35 engasjerte medarbeidere. Avdelingen er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunale veier, parker, byrom og elektriske installasjoner i hele Bergen. Ansvarsområdet er sammensatt og faglig bredt. Vi har fokus på bruk, utvikling og forbedring av digitale system for effektiv oppfølging av driftskontrakter, og vi arbeider med å etablere nye arbeidsmetoder. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå.
  • Erfaring med prosjektgjennomføring, offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging og/eller offentlig forvaltning er en fordel
  • Erfaring med kvalitetssikring, budsjettering, økonomioppfølging og kostnadskontroll er en fordel 
  • Kjennskap til NS8406 og NS3420 kontraktstandarder er ønskelig
  • God digital kompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort kl. B

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

  • Du kommuniserer og samarbeider godt på tvers av fag og interesser
  • Du trives med å arbeide i team
  • Du er selvgående og fleksibel
  • Du er løsningsorientert og besluttsom
  • Du har interesse for forbedringsarbeid
  • Du er god til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra til god byutvikling!
  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god faglig utvikling
  • Fine lokaler sentralt på Nygård
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    26.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6421265
  • Look here for other jobs from Bergen kommune