Ledig stilling

Lillehammer kommune

Økonomiske veiledere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nav er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 22.000 dedikerte medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.

Nav Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og et solid fagmiljø. Vi er utviklingsorienterte og har høye ambisjoner. Vi yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

Nå har vi ledig tre 100% stillinger, to faste og et vikariat, i vårt økonomiteam. Teamet består av både økonomiske veiledere og gjeldsrådgivere. Vikariatet er et svangerskapsvikariat fra august 2025. 

Kvalifikasjoner:

    Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, juridisk metode og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning.
    Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og/eller saksbehandling. Nyutdannede uten erfaring kan også bli vurdert.
    God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.

Personlige egenskaper:

    Du har gode samarbeidsevner og skaper gode relasjoner med mennesker i ulike situasjoner.
    Du er målrettet, strukturert og effektiv.
    Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø.
    Du er endringsvillig og evner å tilegne deg ny kunnskap som kreves for å jobbe med helhetlig oppfølging innenfor Nav sitt samfunnsoppdrag.

    Personlig egnethet, engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

    Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
    Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø.
    Mulighet for faglig og personlig utvikling.
    Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ.
    Pensjonsordning gjennom KLP.
    Fleksitid, sentrumsnære kontorlokaler, aktivitetsbaserte arbeidsplasser.